Klauzula informacyjna skargi i wnioski
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych - RODO (skargi i wnioski)
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiąż ku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – dalej: RODO, informujemy, że:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Radłów, ul. Oleska 0, 46-331 Radłów (dalej: Administrator)
Można się z nami kontaktować w następujący sposób:
- listownie: Gmina Radłów ul. Oleska 3, 46-331 Radłów
- poprzez e-mail ug@radlow.pl, telefonicznie: (34) 359 90 04
Mogą się Państwo kontaktować również z wyznaczonym przez Administratora inspektorem ochrony danych:
- pod adresem e-mail: iod@radlow.pl
- listownie: Inspektor ochrony danych, Gmina Radłów ul. Oleska 3, 46-331 Radłów
Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przyjęcia i załatwienia sprawy z którą się Pani/Pan do nas zwraca tj. wniosku/skargi
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi:
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, Dział VIII Skargi i Wnioski;
rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg;
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz Gminy, z którymi zawarte zostały umowy powierzenia przetwarzania danych, w tym: usługi hostingowe, doradcze, prawnicze. Dostęp do Pani/Pana danych może mieć również operator pocztowy w zakresie niezbędnym do doręczenia korespondencji, oraz podmioty i instytucje, których dostęp do danych wynika z obowiązujących przepisów prawa (m.in. sąd, organy ścigania)
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych, oraz nie będą stanowiły podstawy do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym opartego na profilowaniu.
- Przysługuje Pani/Panu :
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa,
- Jeżeli uzna Pani/Pan, że dane osobowe będą przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),
- Informujemy, że podanie danych nie jest obowiązkowe, ale jest niezbędne w celu załatwienia sprawy.